Kan vi få tilsendt detaljert program for helgen på forhånd?
Dette er en utfordring for arrangementet. Av erfaring vet vi at det ofte blir endringer helt frem til uken før festivalhelgen. For å sikre at programmet som blir gitt ut er så korrekt og oppdatert som mulig, får alle utdelt program for sitt korps i egen festivalmappe ved innsjekk (ankomst). I festivalbrosjyren finnes et «foreløpig» program som kan fungere som «grov» forhåndsinformasjon.
Kan vi få vite på forhånd Hvilken skole skal vi bo på?
Kabalen med plassering på skolene blir ikke ferdigstilt før den siste uka før festivalen. Vi erfarer at påmeldte korps endrer antall deltakere helt frem til festivalhelgen. Det kan f.eks. bety endring i antall rom korpset må ha (15 deltakere=1 rom, 17 deltakere=2 rom). I tillegg endrer av og til skolene hvilke rom vi har tilgjengelige.
Blir det tatt hensyn til matallergi/intoleranse/halal/andre tilpasninger?
Vi tilbyr kun glutenfritt brød. Utover dette kan vi tilby kyllingpølser hvis man ikke kan spise svinekjøtt.
Varm lunsjrett på søndag er glutenfri (lapskaus). Utover dette må hvert kops ta med mat tilpasset sine deltakere, men vi kan oppbevare denne maten i kjøleskap.
Hva er det til lunsj på lørdag?
Etter offisiell åpning av festivalen blir det delt ut nistepakker (bagetter med ost og skinke, drikke og eple). Dette er pakket i egne poser merket med korpsnavn. Vi må ha beskjed i god tid om antall personer i det enkelte korps som ønsker glutenfritt eller som ønsker vegetar (kun ost). De som kommer på lørdag som ikke har gitt beskjed om dette ( ifht glutenallergi) må medbringe egen niste.
Hva er lunsjretten på søndag?
Det serveres glutenfri lapskaus.
Kan vi få eget rom til dirigent/foreldre?
Vi må ha skolens godkjenning på alle rom vi skal bruke, og kan derfor ikke garantere at vi får tilgang på skolens smårom. I tillegg har ikke skolen mange nok smårom til alle som ønsker dette. Det er mulig å gi uttrykk for et ønske om lite rom, men vi kan ikke garantere at dette ordner seg.
Skal alle korpsene stille med brannvakter?
Vi håper at vi skal slippe det ved å bruke egne krefter men hvis ikke så må alle korpsene stille med 1-2 personer (avhengig av korpsets størrelse) i 1-2 timer (avhengig av antall korps som bor på skolen) hver natt. Dette organiseres av skoleansvarlige.
Blir det sendt betalingsgiro/faktura?
Det blir ikke sendt ut giro/faktura, men sender ut et informasjonsskriv om betalingsretningslinjer.
Får vi bekreftelse på påmeldingen?
Det genereres ikke en automatisk bekreftelse, men vi sender mail med bekreftelse så snart vi kan.
Hvis dere har spørsmål utover dette, så er det bare å spørre, men for ordens skyld vil vi informere om at vi som arrangere denne festivalen er vanlige foreldre i Gulset skolemusikk. Vi leser mailer så ofte vi kan, men ber om forståelse for at forespørsler ikke alltid blir besvart omgående.
Kan også sende melding på facebook : Aspirantkorpsfestivalen.